Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Senior Member
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    1,288

    Komunikaty występujące na dekoderach CP

    DEKODER MINI



    Brak sygnału z anteny. Sprawdź podłączenie lub konfigurację dekodera
    No cóż, treść mówi sama za siebie, ale do dzeła:
    - Odłączyć dekoder od prądu
    - Wykręcić kabel antenowy
    - Odczekać ok 1min.
    - Podłączyć przewód antenowy
    - Podłączyć przewód zasilający

    Dalej są 2 możliwości - albo komunikat zniknie/zmieni się (wtedy postępować zgodnie z instrukcją do danego komunikatu) albo zostanie tak jak jest.
    Jeżeli nic się nie zmieni to:
    - Sprawdzić poziom sygnału w MENU (UWAGA Przy tym modelu dekodera czasem pokazuje prawidłowy sygnał, a przy powrocie do ustawień fabrycznych pokazuje "0" - czyli stan faktyczny)
    - Poprawić ustawienie anteny
    - Poprawić ustawienie konwertera
    - Sprawdzić, czy kabel antenowy nie jest uszkodzony.

    Jeżeli żadne z powyższych nie przynosi skutku to może być uszkodzony dekoder - czyli sprzęt i umowę pod pachę i do APS

    Tego kanału nie ma w twoim abonamencie
    Dekoder zablokowany, skontaktuj się z operatorem platformy cyfrowej.
    Standardowa "zawiecha" dekodera:
    - Odłączyć dekoder od prądu
    - Odczekać ok 1min.
    - Podłączyć dekoder do prądu

    Dalej są 2 możliwości - albo komunikat zniknie/zmieni się (wtedy postępować zgodnie z instrukcją do danego komunikatu) albo zostanie tak jak jest.
    Jeżeli nic się nie zmieni to:
    - Przywrócić ustawienia fabryczne (MENU, Ustawienia systemowe, PIN: 0000, Powrót do ustawień fabrycznych. Zatwierdzać cały czas OK)
    Jeżeli i to nie przyniesie efektu to walczymy dalej
    - Włączyć kanał z częstotliwości 12,284 polaryzacja H(np. 21- Dla Abonentów, 34- TV 1000, 84- Travel)
    - Ponowić uprawnienia przez ICOK (lepiej) lub automatyczne biuro obsługi (w ostateczności)
    - Kontakt z Infolinią lub APS

    Błąd 04
    Sprawdzić, czy abonament jest prawidłowo opłacony (często są błędy, jeżeli nie opłaca się np. 37,90 tylko zaokrągla do 40zł itp.)
    Jeżeli jest OK to zastosować się do powyższej instrukcji (Tego kanału nie ma w twoim abonamencie)

    Błąd 01
    Najczęściej występuje, jeżeli karta jest włożona odwrotnie do dekodera. Jeżeli jest włożona prawidłowo to:
    - Odłączyć dekoder od prądu
    - Wyjąć i włożyć ponownie kartę
    - Podłączyć dekoder do prądu
    Jeżeli to nie pomaga to na włączonym dekoderze wyjąć i włożyć kartę. Jeżeli i to nie przynosi skutku to jest uszkodzona karta, lub czytnik karty. Kierunek APS

    Błąd 03
    Najczęściej występuje jeżeli karta jest włożona do niewłaściwego dekodera. Jeżeli karta jest prawidłowa to zastosować się do powyższej instrukcji (Błąd 01)

    Błąd 09
    Wszyscy pamiętamy ostatnią awarię i zmianę oprogramowania... Ale do rzeczy, jeżeli oprogramowanie jest aktualne a ten komunikat wystąpi to wykonujemy operację z Tego kanału nie ma w twoim abonamencie

    Zwarcie zasilania LNB. Sprawdź instalację antenową
    Ciężka sprawa. Najczęściej oznacza, że jest uszkodzony dekoder, ale dla pewności wykonujemy operację Brak sygnału z anteny. Sprawdź podłączenie lub konfigurację dekodera


    ECHOSTAR



    Brak sygnału
    - Odłączyć dekoder od prądu
    - Wykręcić kabel antenowy
    - Odczekać ok 1min.
    - Podłączyć przewód antenowy
    - Podłączyć przewód zasilający

    Dalej są 2 możliwości - albo komunikat zniknie/zmieni się (wtedy postępować zgodnie z instrukcją do danego komunikatu) albo zostanie tak jak jest.
    Jeżeli nic się nie zmieni to:
    - Sprawdzić poziom sygnału w MENU (proszę zwrócić uwagę na konfigurację, np. Liczba LNB, Nazwa sieci pojawiająca się pod dolnym paskiem itp.)
    - Poprawić ustawienie anteny
    - Poprawić ustawienie konwertera
    - Sprawdzić, czy kabel antenowy nie jest uszkodzony.

    Jeżeli żadne z powyższych nie przynosi skutku to może być uszkodzony dekoder - czyli sprzęt i umowę pod pachę i do APS

    Zakodowany Sygnał
    Dekoder zablokowany, skontaktuj się z operatorem platformy cyfrowej.

    Sprawdzić, czy abonament jest prawidłowo opłacony (często są błędy, jeżeli nie opłaca się np. 37,90 tylko zaokrągla do 40zł itp.)
    Jeżeli jest OK to:
    - Odłączyć dekoder od prądu
    - Odczekać ok 1min.
    - Podłączyć dekoder do prądu

    Dalej są 2 możliwości - albo komunikat zniknie/zmieni się (wtedy postępować zgodnie z instrukcją do danego komunikatu) albo zostanie tak jak jest.
    Jeżeli nic się nie zmieni to:
    - Przywrócić ustawienia fabryczne (MENU, 2, 2, Kontynuuj (2 lub 3 razy - zależy od modelu dekodera), Sprawdź sygnał, Szukanie Kanałów i na końcu ustawienie czasu)

    Jeżeli i to nie przyniesie efektu to walczymy dalej
    - Włączyć kanał z częstotliwości 12,284 polaryzacja H(np. 21- Dla Abonentów, 34- TV 1000, 84- Travel)
    - Ponowić uprawnienia przez ICOK (lepiej) lub automatyczne biuro obsługi (w ostateczności)
    - Kontakt z Infolinią lub APS

    Naciśnij menu do zainstalowania
    Lista kanałów niedostępna
    Nac. biały aby dod.

    Zdarza się, że przy zmianie parametrów nadawania, nasze kochane "france" nie radzą sobie z tym. W tym celu trzeba je wspomóc i przeinstalować kanały. Sugeruje od razu powrót do ustawień fabrycznych, instrukcja powyżej

    Usługa niedostępna
    To może oznaczać jeden z 2 problemów, więc są 2 drogi do rozwiązania:
    - Instrukcja z Brak sygnału
    - Instrukcja z Naciśnij menu do zainstalowania

    Błąd 01
    Błąd 03
    Błąd 04
    To samo co przy dekoderze MINI



    SAMSUNG DSB-S305G
    SAMSUNG DSB-H370G


    Mocny koreański sprzęt, ale jak wszystko awaryjny

    Szukam Sygnału
    Brak sygnału audio-wideo


    - Odłączyć dekoder od prądu
    - Wykręcić kabel antenowy
    - Odczekać ok 1min.
    - Podłączyć przewód antenowy
    - Podłączyć przewód zasilający

    Dalej są 2 możliwości - albo komunikat zniknie/zmieni się (wtedy postępować zgodnie z instrukcją do danego komunikatu) albo zostanie tak jak jest.
    Jeżeli nic się nie zmieni to:
    - Sprawdzić poziom sygnału w MENU (MENU, Instalacja, PIN: 0000, Skanowanie Transponderów)
    - Poprawić ustawienie anteny
    - Poprawić ustawienie konwertera
    - Sprawdzić, czy kabel antenowy nie jest uszkodzony.

    Jeżeli żadne z powyższych nie przynosi skutku to może być uszkodzony dekoder - czyli sprzęt i umowę pod pachę i do APS

    Dostęp do programu został zablokowany
    Dekoder zablokowany, skontaktuj się z operatorem platformy cyfrowej.

    Sprawdzić, czy abonament jest prawidłowo opłacony (często są błędy, jeżeli nie opłaca się np. 37,90 tylko zaokrągla do 40zł itp.)
    Jeżeli jest OK to:
    - Odłączyć dekoder od prądu
    - Odczekać ok 1min.
    - Podłączyć dekoder do prądu

    Dalej są 2 możliwości - albo komunikat zniknie/zmieni się (wtedy postępować zgodnie z instrukcją do danego komunikatu) albo zostanie tak jak jest.
    Jeżeli nic się nie zmieni to:
    - Przywrócić ustawienia fabryczne (MENU, Instalacja, PIN: 0000, Powrót do ustawień fabrycznych, zatwierdzamy OK)
    Jeżeli i to nie przyniesie efektu to walczymy dalej
    - Włączyć kanał z częstotliwości 12,284 polaryzacja H(np. 21- Dla Abonentów, 34- TV 1000, 84- Travel)
    - Ponowić uprawnienia przez ICOK (lepiej) lub automatyczne biuro obsługi (w ostateczności)
    - Kontakt z Infolinią lub APS


    SAMSUNG DSR-7000
    THOMSON
    SAGEM

    Na koniec trochę archeologii. Jeżeli ktoś posiada powyższy sprzęt to już pewnie zna go na wylot. Ale zawsze są jeszcze dekodery zastępcze z APS, więc naprzód:

    Brak sygnału z anteny. Sprawdź podłączenie lub konfigurację dekodera.
    Problem z odbiorem sygnału nie pozwala na prawidłową pracę dekodera. Sprawdź podłączenie w razie problemów skontaktuj się z operatorem

    Tak jasnego komunikatu jeszcze nie przerabialiśmy
    - Odłączyć dekoder od prądu
    - Wykręcić kabel antenowy
    - Odczekać ok 1min.
    - Podłączyć przewód antenowy
    - Podłączyć przewód zasilający

    Dalej są 2 możliwości - albo komunikat zniknie/zmieni się (wtedy postępować zgodnie z instrukcją do danego komunikatu) albo zostanie tak jak jest.
    Jeżeli nic się nie zmieni to:
    - Sprawdzić poziom sygnału w MENU
    (UWAGA Przy SAMSUNG DSR-7000 i THOMSON często pokazuje w MENU zawyżoną wartość)
    - Poprawić ustawienie anteny
    - Poprawić ustawienie konwertera
    - Sprawdzić, czy kabel antenowy nie jest uszkodzony.

    Jeżeli żadne z powyższych nie przynosi skutku to może być uszkodzony dekoder - czyli sprzęt i umowę pod pachę i do APS

    Aktualizacja listy kanałów. Proszę czekać
    Jeżeli samo nie zniknie to trzeba zresetować dekoder (odłączyć od zasilania)

    Lista kanałów jest pusta
    Należy przeinstalować kanały

    Błąd 01
    Błąd 03
    Błąd 04
    Usługa niedostępna
    Zakodowany Sygnał
    Tego kanału nie ma w twoim abonamencie
    Dekoder zablokowany, skontaktuj się z operatorem platformy cyfrowej.

    Postępowanie analogiczne jak w przypadku innych dekoderów.

    I na koniec uwaga dotycząca
    SAGEM
    Czasem przy burzy zdarza się że dekoder odbiera tylko kilka (najczęściej) arabskich kanałów i znajduje sieć EUTELSAT.
    W takim przypadku trzeba zainstalować kanały przez TRANSPONDER korzystając z jednej z następujących częstotliwości:
    - 12,284 H
    - 12,188 V
    - 11,158 V
    - 12.265 V

  2. #2
    Member
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    39
    Komunikat
    Interpretacja



    BŁĄD 01
    Należy sprawdzić poprawność umieszczenia karty w dekoderze.Należy dokonać wymiany dekodera oraz karty

    Problem z kartą.

    BŁĄD 02
    Należy sprawdzić czy w dekoderze jest poprawna karta. Należy dokonać wymiany dekodera oraz karty

    Dekoder zablokowany.

    BŁĄD 03
    Postępować zgodnie z procedurą uruchomienia kanałów płatnych

    Dekoder zablokowany.

    Brak karty w dekoderze. Włóż ważną kartę
    Sprawdź czy karta jest w dekoderze


    BŁĄD 04
    Postępować zgodnie z procedurą uruchomienia kanałów płatnych

    Dekoder zablokowany.

    BŁĄD 05
    Należy dokonać wymiany dekodera oraz karty

    Problem z kartą

    Tego kanału nie ma w twoim abonamencie.
    Postępować zgodnie z procedurą uruchomienia kanałów płatnych


    BŁĄD 06
    Sprawdzić czy karta została włożona prawidłowo do dekodera jeżeli tak i dalej jest ten sam komunikat należy wyłączyć i włączyć dekoder z sieci. Należy dokonać wymiany dekodera oraz karty

    Problem z kartą

    BŁĄD 07
    Należy dokonać wymiany dekodera oraz karty

    Problem z kartą

    BŁĄD 09
    Postępować zgodnie z procedurą uruchomienia kanałów płatnych. Czas oczekiwania może wynosić około 2h.

    Problem z kartą

    Blokada rodzicielska
    Dekoder zablokowany kodem PIN aby odblokować kanał należy wpisać serwisowy kod jeżeli klient nie zmienił lub kod pin wcześniej wybrany przez klienta



    Aktualizacja listy kanałów. Proszę czekać
    Dekoder aktualizuje listę kanałów



    Brak EPG. Zainstaluj Cyfrowy Polsat
    Należy przeprowadzić instalację kanałów przez Sieć / Transponder



    Usługa niedostępna
    Należy wyłączyć i włączyć dekoder z sieci i zainstalować kanały przez Sieć / Transponder, jeżeli będzie dalej ten sam komunikat zapisać zgłoszenie na brak pakietu.



    Aktualizacja oprogramowania. Wciśnij przycisk "OK."
    Dekoder znalazł nowe oprogramowanie w celu zaktualizowania oprogramowania naciśnij OK
    .


    Należy przeprowadzić instalację kanałów Cyfrowego Polsatu.
    Należy przeprowadzić instalację kanałów przez Sieć / Transponder



    Brak sygnału z anteny. Sprawdź podłączenie lub konfigurację dekodera.
    Należy wyłączyc i włączyć dekoder z sieci, przeprowadzić instalację kanałów przez Sieć / Transponder, jeżeli dalej jest ten sam komunikat sprawdzić podłączenie anteny (ustawienie anteny) i konwentera



    Lista kanałów jest pusta
    Należy przeprowadzić instalację kanałów przez Sieć / Transponder

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •