Canal+ Cyfrowy: 3 miejsce z 100 najcenniejszych



Spółka CANAL+ Cyfrowy zajęła 3. miejsce wśród najbardziej wartościowych przedsiębiorstw medialnych w 6. edycji rankingu „100 najcenniejszych firm w Polsce”, zajmując jednocześnie 46. miejsce w całościowym zestawieniu firm. Ranking został przygotowany przez firmę doradztwa strategicznego A.T. Kearney oraz tygodnik Newsweek Polska.


Bardzo nas cieszy wysokie miejsce spółki CANAL+ Cyfrowy w rankingu najcenniejszych polskich firm. To dla nas wyróżnienie, które zawdzięczamy polityce programowej, dynamicznej strategii sprzedażowo-marketingowej oraz inwestycjom w naszą markę. Szczególną wartość ma dla nas zaufanie, jakim obdarzają nas klienci - mówi Bertrand Le Guern, Prezes Zarządu spółki CANAL+ Cyfrowy.

Ranking „100 najcenniejszych firm w Polsce”, przygotowany przez A.T. Kearney oraz Newsweek Polska, to projekt, którego celem jest wyłonienie najbardziej wartościowych firm działających w Polsce. Powstaje na podstawie porównania kilkuset działających w Polsce przedsiębiorstw o najwyższych przychodach, zyskowności i uznaniu wśród Polaków. W tegorocznym rankingu CANAL+ Cyfrowy zajął 3. miejsce w kategorii najbardziej wartościowych przedsiębiorstw medialnych, a w całościowym zestawieniu firm – wysoką 46. pozycję, o 11 miejsc wyższą niż w roku ubiegłym.

CANAL+ Cyfrowy systematycznie umacnia pozycję rynkową i osiąga bardzo dobre wyniki finansowe. W bieżącym roku CANAL+ Cyfrowy planuje rozwijać zarówno ofertę programową, jak i usługi oparte o nowoczesne technologie. W ramach projektu Naziemnej Telewizji Cyfrowej spółka zamierza udostępnić co najmniej jeden kanał „free to air” (ogólnodostępny), nie wyklucza też zgłoszenia swojej kandydatury na operatora drugiego multipleksu.

W 2008 spółka wprowadziła nową, bardziej dynamiczną strategię sprzedaży. W efekcie należąca do spółki platforma cyfrowa CYFRA+ zamknęła ubiegły rok liczbą 1.380.000 klientów, przekraczając tym samym zakładane plany sprzedażowe. W 2008 CANAL+ Cyfrowy uruchomił kolejny, dziesiąty już kanał swojej produkcji – Domo, a abonenci CYFRY+ uzyskali dostęp do 19 nowych kanałów, w tym: Comedy Central, Orange sport, do pięciu francuskojęzycznych stacji wchodzących w skład opcji France TV oraz 4 kanałów w standardzie HD: Eurosport HD, HBO HD, Filmbox HD i MTVNHD. W oparciu o umowę z Paramount Pictures, Disney-ABC-ESPN Television, Sony Pictures Television International i dystrybutorami niezależnymi platforma uruchomiła usługę CYFRA+ VOD, która wraz z serwisem HBO Digital tworzy najciekawszą na rynku ofertę filmów na życzenie. W ubiegłym roku CANAL+ Cyfrowy przeniósł się do nowej siedziby wyposażonej w nowoczesne studio, zaawansowane centrum nadawcze i infrastrukturę zapewniającą szerokie możliwości technologiczne dla dalszego rozwoju platformy cyfrowej CYFRA+. Osiągnięcia firmy doceniono w licznych konkursach i plebiscytach.